2012-10-11

Depp-inlägg (nej, jag syftar inte på Johnny)

Så nu sitter jag här igen. Ensam i sängen med en laptop i knät.
Steve och jag träffas inte längre vilket känns skönt ena dagen och förjävligt andra.
Igår var en bra dag, idag är en förjävlig dag.
Och det hjälper inte att jag har två tentor om 2½ vecka som jag har noll motivation att plugga till. Eller att det fortfarande står kartonger överallt i lägenheten. Eller att jag inte sover ordentligt. Eller att det är svinkallt i lägenheten så jag håller på att bli sjuk igen. Eller att jag måste diska all jävla disk för hand. Eller att en av mina bästa vänner precis gjort slut med sin pojkvän. Eller att jag har två grupparbeten att göra. Eller att det enda jag vill göra just nu är att gnälla och bli tröstad av mamma...
Inte roligt just nu.
Men det är därför jag skriver här. Så jag kan få lite utlopp för allt jobbigt här och fokusera på det som är roligt i verkligheten istället. Som att jag har en sjukt mysig lägenhet som jag kan inreda hur jag vill. Eller att jag har världens bästa syskonbarn som kan ge mig energi när helst jag behöver det. Eller att jag trots att jag är student, inte är luspank. Eller att jag ska åka med på Sjöslaget på söndag. Eller att jag fått en ansvarsposition i NärS.
Meeeen just nu i denna stund är inget av detta särskilt kul...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar