2011-01-10

Dag 1 på skidresan

Första dagen i Björnrike(t) har varit hur bra som helst! Bortsett från några missöden med pjäxor och en nota som blev lite större än beräknat har allt varit underbart. Jag klarade att åka i både gröna och blåa backar på min första skidlektion (dvs lätt och medel). Steve har lyckats åka snowboard flera gånger utan att ramla, något jag förstått av andra snowboardåkare är en ganska stor bedrift när man aldrig stått på en snowboard tidigare. Och vi har ätit den största middagen NÅGONSIN! Vi åt fondue som man delade på på två, men trots att vi proppade i oss mat tills våra magar förmodligen töjts ut och blivit dubbelt så stora, var det fortfarande mat kvar som skulle räckt till en person till. Helt galet!
Innan jag återgår till mitt och Steves Carcassonne-spelande måste jag bara nämna alla småbarn som far runt i backarna. De är ju ascoola! Jag blev alldeles fascinerad när jag såg hur fyraåringar bara slängde sig ut i backarna, helt orädda och faktisk fixade att ta sig ner utan stavar, utan föräldrar, utan nånting. Såna barn ska jag ha säger jag bara!
Nu ska jag gå och vinna i Carcassonne innan det är dags att sova inför morgondagens lektion. Ciao!

- Posted using my CaroliPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar