2013-07-12

Jobbajobbajobba

I juni jobbade jag sammanlagt 120 timmar. Ett perfekt antal för att hinna tjäna pengar och samtidigt hinna ha ett liv (aka. uppleva the summer of YOLO and KBK). I juli kommer jag att jobba över 180 timmar. Så har inte riktigt lika mycket tid över till att leva livet den här månaden. Mitt schema ser ut som så att jag jobbar tre dagar, är ledig två, jobbar tre dagar, är ledig två, etc etc. Det kanske låter najs, men när man jobbar natt och dessutom kör långpannor hela tiden så är det sällan man hinner vila upp sig på de lediga dagarna innan det är dags att ställa in sig på jobb igen.

Men imorgon är min sista natt, sen är jag ledig hela helgen och då blir det feeeeest med Vapiano-brudarna. Måndag - onsdag jobbar jag tre nätter till men sen får jag vara ledig i hela sju dagar, wohooo! Då står bland annat fest i Kalmar på agendan, sen måste jag verkligen ta tag i allt som har med Kanada att göra. Känns som att jag satt alla tankar om framtiden på paus i huvudet den senaste månaden. Men har börjat inse att "framtiden" bara är sex veckor bort och att det kan vara dags att trycka på start-knappen.

1 kommentar:

  1. Du jobbar nu alltså. Hoppas det går bra! Skickar några pigghets-tankar till dig så att du orkar hela natten :D Puss!

    SvaraRadera