2013-08-23

Otålig

Om fem dagar och fyra timmar sitter jag i en bil på väg till Arlanda. De fem dagarna och fyra timmarna kan inte gå fort nog. Jag är redo att åka nu! Hela sommaren har jag gått runt och skjutit upp allt Kanada-planerande för jag har velat leva i nuet och njuta av den underbara svenska sommaren vi har haft. Men tiden har hunnit ikapp mig och de senaste veckorna har jag börjat inse att avresan närmar sig och jag har tvingats ta tag i fler och fler saker för att bli redo för avfärd. Och nu är jag det. Nu är jag redo. Jag har bokat min flygbiljett. Jag har betalat mitt boende. Jag har fixat höstens schema. Jag har planerat mina första två dagar i Toronto. Jag har en Cassie som hämtar mig på flygplatsen. Jag är redo att lämna Sverige bakom mig.

Men nej.

Det går inte. För det är fem dagar och sju timmar kvar tills planet lyfter. Och jag har inte packat resväskan än. Och jag har inte packat ihop lägenheten än. Och jag har inte löst bileländet än. Och jag har inte sagt hej då till alla än. Och listan bara fortsätter... Och jag har ingen energi att göra nån av de där sakerna för jag vill bara åka nu nu nu!

Jag har haft en underbar sommar i ett underbart Sverige. Men den är över nu. Jag är redo att avsluta kapitlet "The Summer of YOLO and KBK" och börja kapitlet "Carro gör London, Kanada osäkert".

Nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar