2014-11-21

The Graham Norton Show

Hur kommer det sig att det här programmet inte kommit till någon svensk kanal än?? Jag tycker det är helt underbart! Ramlade över det för första gången för ett par månader sen på youtube och kunde inte sluta titta. Och de senaste dagarna har jag upptäckt att gamla avsnitt visas dagtid på BBC Entertainment. Och nu i kväll (i natt?) har jag suttit och plöjt igenom fem avsnitt på raken. Och jag skrattar högt. Hela tiden. Så tårarna rinner. Det är underbart.

Om ni inte förstod det på namnet så är alltså The Graham Norton Show en talk show. Det vill säga Graham Norton bjuder in massa kändisar som kommer och sitter i en soffa och pratar. Inte det mest nytänkande konceptet direkt. Men det han gör som blir så bra, är att han låter alla gäster sitta tillsammans och prata genom hela programmet. Till skillnad från de vanliga formaten man är van vid när man pinar igenom 30 minuter av Jimmy Kimmels dåliga skämt bara för att se Johnny Depp sticka in huvudet i sju minuter, dra en historia, promota sin film och sen säga hej då. I det senaste avsnittet av TGNS satt Taylor Swift och John Cleese i soffan och pratade om vem som hade värst mamma i sju minuter. Jag menar, i vilken annan soffa skulle det hända?

Ska jag tillägga att talk showen är brittisk? Jag är ju som ni kanske vet väldigt svag för brittisk humor så kan vara därför jag tycker det är så bra. Men hur som, är man kändiskåt och vill ha lite lätt underhållning när man står och lagar mat så är The Graham Norton Show perfekt. Se det. Ni kommer inte att ångra er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar