2010-10-24

Fjärde gången gillt?

Jag skrev högskoleprovet idag för fjärde gången. Hade höga förhoppningar då jag höjt mina poäng med 0.1 varje gång jag skrivit det tidigare. Har till och med hunnit gå och tänka att om jag höjer mig med 0.1 poäng den här gången så tror jag inte jag tänker skriva det nåt mer. Då känner jag mig nöjd liksom.
Tyvärr tror jag inte det blir så. Kollade upp mina provsvar tidigare ikväll och blev faktiskt lite besviken. Hade bara bättre provresultat på en av de fem delproven jämfört med förra året. Och de fyra där jag fick lägre resultat, var det ganska mycket lägre än sist. Visst, de officiella provsvaren kommer inte ut förrän om en månad så man vet ju aldrig, det kanske gick okej ändå. Men jag är ganska säker på att det inte kommer bli nån höjning för min del.
Ja, ja... Det är bara på'n igen. Jag får ge det en till chans till våren igen. Då kanske man till och med ska försöka plugga till det för en gångs skull. Och även om det inte skulle gå bättre då så är mitt senaste resultat av högskoleprovet inget att skämmas för. Det kanske till och med är nåt jag tänker vara stolt över...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar