2010-11-06

Varvar ner...

Efter en hetsig kväll på jobbet är det så skönt att få komma hem och bara varva ner. Koka te, glida in i pojkvännens alldeles för stora t-shirt och slänga sig i soffan med datorn i knät.

Kvällen har varit krävande på humöret och vad som skulle varit ett fyra-timmars glidarpass, blev istället ett sju-timmars stängningspass. Inte för att jag har något emot att jobba över men när folk inte beter sig som folk och allt man vill göra är att stänga, är det lätt att irritationsnivån stiger. (Tur att jag hade Tess med mig så vi kunde beklaga oss till varandra.) Jag satsar på en bättre morgondag istället då jag stänger återigen.

Nu tror jag det är dags för mig att krypa ner under täcket och sussa lite. Man kan ju inte sitta här hela natten liksom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar