2013-01-15

Det här med teknik...

Det här med teknik alltså... Det är ju himla bra när det fungerar. Men när det inte gör det, då jäklar sitter man i skiten.

För de läsare som behöver en uppdatering om vad som händer i mitt liv (typ mitt framtida jag) så är jag just nu med och arrangerar arbetsmarknads-dagen (Systemvetardagen) som studentkåren på min institution står för varje år. Och inför SVD13 är jag informationsansvarig vilket betyder att jag (tillsammans med en liten grupp andra studenter) har ansvar för att all information som har med SVD att göra ska sättas ihop och gå ut till rätt personer. Detta inkluderar SVD-katalogen som ska ges ut i samband med SVD. En katalog som till stor del består av information om företagen som ska vara med på mässan. Så för att vi ska få in den information vi behöver har vi satt ihop ett webb-formulär som företagen ska kunna fylla i och skicka in till oss. Busenkelt, eller hur!

Så igår skickade jag ut formuläret till alla hittills anmälda företag (32 st!). Och idag började mailen trilla in... "När jag försöker skicka in formuläret får jag ett felmeddelande, kan du hjälpa mig med det ?". "Jag får upp ett meddelande om att jag måste fylla i en ruta fast jag redan fyllt i den, vad ska jag göra.". "När jag försöker ladda upp vår logotyp får jag ett felmeddelande trots att jag följt de angivna instruktionerna.". Osv. Osv. Så jag ber killen som gjort formuläret titta på det. Och han hittar inget fel. Jag sätter mig själv och testar sidan, och jag hittar inget fel. IT-killen kikar vidare och ändrar på lite saker. Det funkar fortfarande för honom. Det funkar fortfarande för mig. Men det funkar inte för de företag som försökt...

Det här med teknik alltså...


Vad har jag gett mig in på...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar