2013-01-13

Plugg, powernaps och procrastination

I vanlig ordning när det är dags att plugga hittar man ju helt plötsligt så mycket annat roligt man kan göra. Typ sova. Typ blogga. Typ ta massa tyck-synd-om-mig-för-det-är-så-kallt-i-min-lägenhet-bilder (se nedan). Hur kommer det sig att det ska vara så svårt att bara sätta sig ned framför datorn och skolböckerna och bara skriva det man måste skriva. Det är samma visa varje gång. Och ändå vet man ju att det måste bli gjort. Eller kanske framför allt det kommer bli gjort. Så varför inte bara göra det på en gång och korta ner ångesten med några timmar/dagar? Men nej. Det hade ju varit för lätt. Så kan vi ju inte ha det. Hade jag pluggat psykologi skulle det här mycket väl kunnat bli ämnet för min C-uppsats. Procrastination. Vi skulle behöva ett ord för det på svenska. Eller jag skulle behöva det för det är ju jag i så mycket nötskal det bara går. Caroline, the Queen of Procrastination! (<--- Fan, vilket babbel!)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar