2013-02-02

Senaste nytt

Det har gått två veckor sen jag skrev sist och det har hänt en del. Men istället för att skriva ett halvt kapitel om allt som pågått i mitt liv kommer jag återgå till en av mina klassiska listor. (Min lärare i Kommunikationsdesign kallade 80-talisterna för "listgenerationen" på en föreläsning häromdagen. Kände mig ganska träffad...). Here goes;

- Förra veckan startade Kommunikationsdesign-kursen som jag kommer läsa resten av terminen. På KTH dessutom! Så nu är det jag som trängs med alla andra trötta människor på pendeln och tunnelbanan varje morgon. Ser fram emot den jättemycket och kan redan garantera att den här terminen kommer bli väldigt lärorik.
- Jag har köpt en ny dator. En MacBook PRO Retina! Kan inte fatta att jag faktiskt gjorde det! Är fortfarande helt paff över pengarna som jag spenderade på den. Men jag är sjukt nöjd. No more broken back från att bära runt på 3 kg dator varje dag. Och sen är den ju ganska snygg också.
- Jag har gått och blivit medlem på nya "fitness-centret" House of Shapes. Är så sjukt taggad! Det är ett gym startat av Jennie och Benke från Bounce vars koncept innebär att de har massa dansklasser inkluderade i deras gruppträning. Hittills har jag provat på klasserna "Musikal" och "BalletBar" och jag längtar till nästa vecka för då står "Feminine Vibe" på schemat. Älskar att jag kommer få ha lite dans i mitt liv igen!
- Härom veckan var jag hemma hos Jenny och fikade en sväng och när jag åkte därifrån hade jag en påse fylld med massa nya kläder som hon inte ville ha längre. Shopping-suget blev mättat utan att några pengar gick åt; very happy Carro.
- Förutom det har jag även jobbat en hel del senaste helgerna, jag har varit på bio och sett filmen Les Miserables med Emma. Och i förrgår var jag på Göra Lejon och tittade på ståupp-komikern Danny Bhoy - roligaste jag sett på länge! Jag lämnar er med ett klipp från när han var med i RAW i höstas. Enjoy!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar