2013-04-17

Bara vara

Jag är inne i en sån där period där jag inte orkar göra så mycket annat än det jag måste just nu. Det vill säga gå till skolan, plugga och jobba lite då och då. Men trots att hemma är stället jag helst vill vara på så finns det bara så mycket att göra här innan hjärnan börjar slå knut på sig själv. Och efter att ha plöjt igenom fem (snart sex) säsonger av Bones de senaste veckorna kände jag att det började bli dags att göra någonting lite mer kreativt. Så idag gick jag till garnaffären som ligger här utanför mitt lilla centrum i hopp om att hitta något roligt jag skulle kunna brodera (ja, jag vet pensionärsvarning, tänker inte ens nämna att jag även älskar att lägga pussel och lösa korsord). Och vad hittar jag om inte ett superroligt kit där man får två iPhone-skal att brodera och sex mönster att välja på! Sagt och gjort. Och nu sitter jag här med nålen i handen och ett (redan!) halvfärdigt iPhone-skal och känner hur stressen bara rinner av mig.

Veckans avslappningsmetod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar