2013-04-11

Det här med att bada badkar

Fy fan vad jag saknar att inte ha badkar! (Kan vara det sämsta med att bo i den här lägenheten.) Men hur underbart är det då inte att min kära storasyster numera bor i en lägenhet inte mindre än fem minuter bort OCH har badkar.

Jag klev innanför dörren kl 20.28 ikväll med tankarna inställda på dusch och säng. Men när jag ser att senaste numret av Modern Psykologi har trillat ned i brevlådan kunde jag inte låta bli att tänka att hur underbart skulle det inte vara om jag i denna stund kunde slå ihop de tre komponenterna.
Sagt och gjort.
Kl 20.43 plingar jag på storasysters dörr med handduk, tidning och myskläder i handen. En timmes badande blev det. Gick upp och kände mig som en ny människa. Fylld av energi och inte en gnutta stress i kroppen. Kan ha varit det bästa jag gjort på hela veckan.

 Modern Psykologi - min alldeles egna typ av vardagslyx
Skållhett vatten som gör att man måste spola i kallvatten innan man
klarar av att gå i, även känt som dagens i-landsproblem

Det bjöds även på glittershampoo och minidödskallar i storasysters enkla boning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar