2013-04-23

Måndag

Lång dag idag. Fast på det bra sättet. Har hunnit med en hel massa saker idag, både nyttiga "måste-saker" och avslappnande "göra-vad-jag-vill-saker". Till exempel har jag hunnit...
  • bli helt nedslagen efter handledningen med vår kurslärare om vårt terminsprojekt.
  • få massa ny energi och inspiration efter att kommentarerna från handledningen lagt sig.
  • hälsa på Vapiano Gamla Stan och fika-pluggat med gruppen.
  • börja läsa tredje boken i James Potter-serien. (Ja, det är uppföljarna till Harry Potter! Dock inte skriven av J K Rowling. Men riktigt bra och läsvärda ändå!)
  • ta en tur på ICA och inhandla det sista jag behöver för att överleva till löning (läs mjölk). 
  • vara duktig och pluggat ännu lite mer så jag nu har ett utkast på både en layout och en text till en artikel som vi egentligen ska börja skriva på i morgon.
  • börja spela ett Wii-spel som jag beställde när jag var som mest uttråkad under min sjukperiod förra månaden (är dock ganska besviken då det inte alls var som jag hade tänkt mig).
  • sy klart båda mina iPhone-skal som jag inhandlade förra veckan.
  • se de två första avsnitten av Glee. Har alltid misstänkt att det är en serie för mig men har aldrig gjort slag i saken och faktiskt sett det. Men är skitglad att jag gjorde det, hade gåshud hur länge som helst när de gjorde första numret i pilotavsnittet. 
Så länge varade den avslappningsmetoden.
Kanske dags att börja lägga pussel igen...
Spoiler-alert!
Vet inte riktigt vad jag tycker om att de skiter
i Hogwarts i den här boken... Inte helt okej.

Och nu ligger jag här i sängen. Och bloggar istället för att sova. Allt står rätt i i Carros lilla värld alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar